2013. február 14., csütörtök

Berki Krisztián levele a Facebookon - kommentár nélkül

Kedves Barátaim, Ismerőseim!
A minap, a lehetséges politikai szerepvállalásommal kapcsolatban napvilágot látott híreket kommentálnám néhány mondatban.

Nem vagyok híve a kiszivárogtatásnak. Nyíltan, arccal szoktam vállalni gondolataimat, tetteimet. Évek óta foglalkozom közéleti kérdésekkel, eddig politikai elköteleződés nélkül, melyeket saját értékrendem alapján kommentálom.


Aki ismer, az tudja, hogy a sajtó néha torz interpretációja miatt voltam már sok minden: Fradi-vezér, sport celeb, nőfaló, Éjszaka Császára, Metro-szexuális Casanova. Személyiségem egy brandként épül, melynek különböző megnyilvánulási formái vannak, amiket Ti is mind ismertek: sportoló, sportvezető, partyarc, márkaarc, médiaszemélyiség, és a jövőbeni nagy tervem fellépni a politika színpadára.


A hatékony ember idejének legnagyobb részét fontos, de nem sürgős dolgok végzésével tölti. Szerintem valami attól fontos, hogy az összhangban van az illető én-ideáljával (personal mission statement), értékeivel és céljaival. Életemben egy olyan határponthoz érkeztem, amikor a vallott értékrendem alapján színt kell vallanom. Bár értékközösséget vállalok egy politikai család kötelékében, továbbra is vallom, hogy nem elsősorban a pártlogo színe a fontos, hanem az ügy képviselete. Mivel sikerorientált vagyok, s a pozitív gondolatok vezérelnek, soha nem kritizálok vagy bírálok senkit, ha valaki jó dolgokat visz véghez, azt mindig elismerem. Ezt tettem sportvezetőként, így cselekedem üzletemberként, s ekként tevékenykednék közéleti döntéshozóként is.

Nagyon jó érzés, hogy egy igazán jelentős tömegbázissal rendelkező politikai erő gondol rám, s kinyilvánítja, hogy a közélet különböző területein -kommunikáció- Y-generáció felé célcsoport-specifikus üzenetek megfogalmazása, állami sportirányítás perspektivikus kérdései - nyújthatnék segítséget a legjelentősebb ellenzéki párt az MSZP számára. Aki ismer, az tudja, hogy a véleményemet soha nem rejtem véka alá. Hovatartozásomat mindíg lojalitásommal fejezem ki, álláspontomat nem elsősorban a politikai elköteleződés, vagy felső nyomás hatására fogalmazom meg.


Eddigi életem nagy részét a sport és az üzlet tette ki. Inkább piacpárti voltam, vagyok és maradok mint etatista. Szeretem a versenyt és élvezném a kihívást a politikában is. Soha nem vállaltam az államigazgatásban szerepet, ám a közéleti kérdések iránt az elmúlt időszakban elkezdtem élénken érdeklődni.

Olyan politikus karakterben gondolkodom, ami a fejlettebb demokráciák döntéshozóira (pl. amerikai Kongresszus) jellemző. Akiket az a fajta egzisztenciális függetlenség vezérel, ahol az egyéni karrier utak nem írják folyton felül a közösségi érdekeket. Vallom, hogy sikeres társadalmat csak sikeres egyének tudnak létre hozni. Az ORSZÁG sikere pedig közös nemzeti érdekünk.

A magyarországi választásokon azt vettem észre, hogy mindig valami, valaki ellen szavaztak az emberek. Mindíg valakit leváltani akarunk. Mindíg azt fogalmazzuk meg, hogy ki menjen. Hiszem, hogy jobb lenne, ha ezt a protest állampolgári attitűdöt végre felváltaná a "valami mellett kiállás" nemesebb ethosza!


Szimpatikusak számomra a mai Y-generáció tagjainak az a megnyilvánulásai, ahogy saját sorsuk irányítását próbálják a kezükbe venni. Optimisták és kezdeményezőek! Napjaink történelmi kontextusában nőttek fel. De a múltat egyáltalán nem akarják lerombolni, inkább a saját jövőjüket szeretnék megalkotni. Ők már nem hívják az oroszokat „vörösöknek”. Többségük számára Michael Jackson mindig is fehér bőrű popsztár volt. Ez a korcsoport az információáradat világában nő(tt) fel, konkrét elképzeléseik, meglátásaik vannak dolgokról. Életkori sajátosságukból adódóan rendkívül fontos számukra a csoporthoz való tartozás: a kortársak, a véleményvezérek elgondolásai, támogatása. Tudom, hogy a bizalmuk megszerzéséhez nagyon tudatos kommunikációra van szükség. Érteni kell a virtuális világukat, meg kell tanulni a nyelvüket - érteni és beszélni egyaránt. Ők azok, akik tettekre esküsznek, szavakkal csatáznak, a politika forgószínpadának meghatározó, cselekvőképes aktorává szeretnének válni. Egy vagyok közülük...és tudom, hogy magasra ívelő karriert csak azok tudnak építeni, akik megkérdőjelezik a tekintélyt, és nem hajlandók mások nyomdokaiba lépni.

Egy olyan generáció tagjának vallom magam, amely nagyon óhajtja azt, hogy érjen véget a hitviták demokráciája, s beszéljünk értelmes dolgokról, értelmesen. Objektíven, tabuk nélkül, őszintén. Egy dolgot mondhatok - Saját Erőből Vállalkozom! Proaktív és reaktív személyiség vonásokkal egyformán rendelkezem. Ha kell, magasan pörög az aspirációs nívóm, képes vagyok stratégiában gondolkodni, teljesítménycélok alapján értékelni, embereket facilitálni, csapatot irányítani. Ha a helyzet azt kívánja síkra szállok mások védelméért, nemes ügy képviseletéért. Hiszem, hogy minőségi munkát csakis minőségi emberekkel lehet végezni. A minőség pedig sosem véletlen, mindig intelligens erőfeszítések eredménye.

Tudom Nekem is vannak még hiányosságaim de rengeteget tanulok, képzem, fejlesztem magam. Szemléletem már, már nem is lehetne egyszerűbb világosabb mint egy a profi sportból vett analógia: NYERSZ vagy VESZÍTESZ!? Stílusom passzol az egyre jelentősebb teret követelő Y-generáció érzésvilágához. Ígérem, a jövőben érdekes, mindenkit megmozgató tettekkel készülök...


Berki Krisztián

(a képek illusztrációk)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése